Czym jest ekran LED?

Ekrany LED są coraz popularniejszym nośnikiem informacji. Wykorzystuje się je na zewnątrz (np. jako aktywne banery), a także we wnętrzach (w charakterze reklamy lub nowoczesnej oprawy imprez takich jak konferencje lub targi). Do ich największych zalet zalicza się żywe, intensywne kolory oraz interaktywną formę, przyciągającą uwagę. Żeby jednak dobrze spełniały swoją funkcję reklamową i informacyjną, przed zamówieniem usługi warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

  1. Z jakich diod jest zbudowany ekran LED. Dla laika to nie jest istotne, jednak rozwój telebimów nie stoi w miejscu. Na rynku dostępne są dwie technologie – starsze diody DIP i nowsze SMD. Te drugie pozwalają na wykorzystanie nośnika LED również w plenerze i w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Charakteryzuje je znacznie lepsza jakość obrazu oraz kontrastu.
  2. Jak gęsto rozstawione są diody na ekranie. To parametr określany jako rozdzielczość, odpowiadający za jakość wyświetlania obrazu. Krótko mówiąc – im większa rozdzielczość, tym ostrzejszy obraz. Ściany diodowe o wysokiej rozdzielczości wykorzystuje się we wnętrzach, wszędzie tam, gdzie odbiorca patrzy z bliska. Przy dużych imprezach plenerowych (np. koncertach muzycznych) nie jest to aż tak istotne. Mimo to, jeżeli prezentowane klientom treści mają być skuteczne, a reklama czytelna  warto zwrócić na to uwagę.
  3. Jaka jest jasność ekranu. To bardzo ważny parametr, szczególnie wtedy, gdy ekran LED będzie wykorzystywany przy mocnym oświetleniu (np. w pomieszczeniu lub w słoneczny dzień w plenerze). Im jaśniejszy ekran tym łatwiej będzie z niego odczytać treść w takich warunkach. Przy telebimach instalowanych we wnętrzach minimalna jasność to 700cd/m², na zewnątrz – 500cd/m². Wybierając ten nośnik reklamowy warto uwzględnić warunki pogodowe – przy mocnym słońcu konieczne będą wyższe wartości.
  4. Co ile odświeża się obraz. Kto pamięta stare monitory i skaczące na nich paseczki? To właśnie jest częstotliwość odświeżania. Im niższa, tym bardziej widać to na telebimie. Jeżeli chcemy uniknąć skojarzeń ze starymi komputerami i nie zamęczyć wzroku odbiorców reklamy warto zainwestować w technologie gwarantujące wysoką częstotliwość odświeżania. Dla ścian diodowych powinno to być przynajmniej 1000Hz.
  5. Jak montowany jest ekran LED. Nowoczesne technologie pozwalają na składanie telebimu z modułów. To rozwiązanie ma wiele zalet. Pozwala osiągnąć właściwie dowolny kształt i wielkość ekranu, a także jest proste w obsłudze (poszczególne elementy są lekkie i poręczne w transporcie).
  6. Jak będzie wykorzystywany ekran. To szczególnie istotne, gdy planujemy przemieszczać nasz telebim (np. gdy targi przeniosą się do innej hali wystawienniczej). Mobilne ekrany LED nie wymagają zaawansowanego demontażu i montażu. Można je szybko przestawić w inne miejsce.

Zlecając usługi naszej firmie masz pewność, że dobierzemy rozwiązania do warunków i okoliczności tak, by twoja reklama prezentowała się możliwie dobrze. Zapytaj nas o szczegóły.